special for you and me ! watch out !

Friday, December 9, 2011

TJ - Nasib Baik

Assalamualaikum :)
TJ tu means , Tazkirah Jumaat tau ;)

sekarang orang suka cakap nasib baik kan . contohnya :

bila terselamat dari bahaya je , "nasib baik aku tak de ape2"
bile hampir jadi perkara yang tak diingini , "nasib baik aku dengar cakap kau tadi"
macam macam jenis nasib baiklah :)

tapi kita kene sedar sebenarnya hidup kita ni bukan berpandukan nasib , 
tapi ketentuan yang telah ditentukan oleh Allah kepada setiap hambanya .

tak payah nak tipulah kalau kita semua tak pernah nak cakap mende tu kan kan .
kim pun kengkadang tercakap juga . biasalah manusia tak lepas dari sifat lupa .
tapi kebiasaan yang tak baiklah kita kene betulkan . 

kim suka ayat nie ,
BETULKAN YANG BIASA
BIASAKAN YANG BETUL 

so , dekat sini kim nak ajak kawan2 semua termasuk kimlah , kita tukar perkataan nasib baik tu kepada Alhamdulillah . sedap sikit dengar kan . secara tak langsung , kita dapat pahala bertahmid kepada Allah . 

"Alhamdulillah , aku tak de ape2"
"Alhamdulillah , aku dengar cakap kau tadi"

JOM kawan2 , kita bertahmid !
ALHAMDULILLAH . 




Thanks for READING . Datang Lagi :)

7 cuit2 manja:

Miss Nadya said...

betul tu kim..manusia tak lari dari silap..kadang2 nad sokmo ckp gitu..lepas tu nad terus ckp ALhamdulillah nad selamat..:)

p/s :: cantik sebab lighting jep tu..:)

smilenajah93 said...

Miss Nadya

yeah ! betul betul :)
kim pun selalu cakap mcm tu , tapi kang jup lagi , ibu or abah tgur , kdg2 adik kim yang tegur . hehe ~ tu kene bljr cakap tu :)

p/s: comel juga !

ira shera said...

insya-allah :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

alhmdulillah moga semuanya selamat..

El-Janna said...

yg penting kita ingat allah dulu^^

smilenajah93 said...

El-Janna

betul tu betul :)

Faaizz d. Zul said...

alhamdulillah.

BETULKAN YANG BIASA
BIASAKAN YANG BETUL

sama-sama