special for you and me ! watch out !

Sunday, October 9, 2011

renungan from FACEBOOK :)

Bila kita jadi jahat, ORANG BENCI .

Bila jadi baik, ORANG MELUAT .

Bila kita ikut suruhan agama, ada orang kata kita BERLAGAK ALIM .

Bila kita langgar suruhan agama, ada orang kata 
"ASTAGHFIRULLAH.. APA LAA NAK JADI, NAK KIAMAT KOT? . ."

Bila kita ikut peraturan, ada orang kata kita SKEMA .

Bila kita langgar peraturan, ada orang kata kita ni macam TAKDE MASA DEPAN .

Bila kita tegur dengan baik, ada orang kata kita ni BAJET BAGOS .

Bila kita tegur dengan kasar, ada orang kata kita ni KURANG AJAR .

Bila kita pakai sopan-sopan, ada orang kata kita ni 'KAMPONG GILERR' .

Bila kita pakai 'dedah sana-sini' , ada orang kata kita ni TAKDE HARGA DIRI sebab tayang free .

Bila kita bagi nasihat, ada orang kata "JANGAN SIBUK JAGA TEPI KAIN ORANG, BOLEH ?! . ."

Bila kita sindir-menyindir, ada orang kata "TAK RETI BAGI NASIHAT LEKLOK? . ."

Bila kita tolong buat kerja, ada orang kata "YANG SEBOK SANGAT NAK TOLONG BUAT KEJE ORANG LAIN NI WATPE!?". .

Bila kita tak tolong apa-apa, ada orang kata "APSAL PEMALAS SANGAT NI? NAK TOLONG PON SUSAH?" . .

Dan sebenarnya ramai orang lain tak berpuas hati dengan diri kita. Apa yang kita buat semua salah. Semuanya tak betul di mata mereka. Kalau buat salah sudah tentunya salah, tetapi jika buat baik pun masih ada yang mengata. ingat pesanan ini : Keputusan yang kita ambil, langkah yang kita mula. perkara pertama yang perlu kita fikirkan ialah pandangan Allah SWT terhadap kita. bukan pandangan manusia. 

Thanks for READING . Datang Lagi :)

11 cuit2 manja:

nurafiqah airil said...

sukaaa!~
mulut orang susah kita nak tutup.
buat je laa apa yang kita rasa betul. asal ikut syariat dan kehendak Dia. betul tak? ^^v

cino said...

betul3!!

adibafifi93 said...

org selalu nampak titik hitam di kertas yg putih bersih itu..syukran,good reminder to me and all facebook users.

Husna Mujahidah said...

banyak sangat masalak kt dunia nih .. papepun kte kene jadi lebih baik dari semlm !
akak !! join contest nih .. husna tag nme akak .. teheeee~ =D

http://husnamujahidah.blogspot.com/2011/10/contest-gadis-berpurdah-by-cik-tomato.html

Muhammad Adam bin Roslan said...

mulut manusia kim.. mcm kisah Luqman

smilenajah93 said...

nurafiqah airil : yeah ! btul itu ! ak stuju sangat ! thanks ingtkan juga :)

smilenajah93 said...

adibafifi : yeah ~ mmg slalunya mcm tu lah , org yg baik pun , skali die buat jahat , mmg habis la kene ~

smilenajah93 said...

husna mujahidah : masalah masalah , tp kite ken berdepan pelbagai kemungkinan . so, bersabar lah dengan segala masalah :)

huh ! ye dik , nnt ak tgk k . thanks tagged :)

smilenajah93 said...

muhammad adam :) ye~ faham faham ~ lgpun manusia sntiasa mencari kesalahan org lain :)

Lily_Omar said...

kim...besela org HAWT!!!

anything we does must be sactioned by the law which the intention is to seek pleasure from ALLAH..(wink222234)

smilenajah93 said...

uih ! ayat kau ! perghh ! like :P