special for you and me ! watch out !

Friday, June 1, 2012

#2 - Cambodia 3.0

setelah selesai hari pertama , jom pergi ke hari kedua pulakk ~

sebusy mana pun kami tak lupa juga kewajipan kepada Allah sebagai seorang khalifah di muka bumi Allah ini .

inilah sarapan kami buat pagi ini . sedap tak sedap balun je lah kan . huhu ..

aktiviti pagi brothers

aktiviti pagi sisters .

selepas aktiviti of course tak lupa snap snap ! hahaa

jom pergi kelas pulak !

sesi pembelajaran bahasa melayu bermula . A B C D E F G ...

kami , committee2 bertungkus lumus mengajar adik2 bahasa melayu . sepertinya cikgu tadika . setelah melalui hari ini baru kami faham betapa susahnya guru tadika mengajar kami dahulu . memerlukan kesabaran yang tinggi . walau ape pun seronok :D

selesai mengajr , tak lupa juga tugasan kami memasak .
hari2 makan telur sampai telur pun dah kenal kami . huhu .

hidangan untuk hari lunch ! wahh ~ nampak sedap :P hehe . perasan sendiri ok .

pembelajaran petang hari . semua ikut kumpulan masing2 . nampak semangan adik2 belajar . 

hasil pembelajaran mengenai makanan . bahasa khmer dan melayu

menggunakan flash card memudahkan pembelajaran . buah , alat tulis dan pelbagai category .

adik2 bertungkus lumus mendapatkan flash card yang mereka telah pelajari . amboi ,semangat sungguh . disoal mengeja pun sudah pandai :D alhamdulillah , mission ade peningkatan :)

dinner ! sedapkan ajaaa . tapi brothers cakap kentang masin . 
opsss ~ sapa yang nak kawen dah tuu :P haha ! 

aktiviti tayangan video mengenai pengembaraan Rasullullah .

para fasilitator yang nampaknya cukup letih tapi tetap menjalankan tanggungjawab dengan jayanya :)

sesi pembahagian makanan ringan kepada kanak2 . 

to be continue ..




Thanks for READING . Datang Lagi :)

2 cuit2 manja:

Saya Disini said...

menarik

Tihara said...

menarik lah xtvt macam ni..mmg muka faci nampak letih sangat..tapi banyak manfaat yg korang dapat..alhamdulillah :)