special for you and me ! watch out !

Tuesday, July 31, 2012

kenapa mesti bosan ?

Assalamualaikum . 
peace ^.^V
ape khabar kawan2 semua ?
dah hari ke 11 kita berpuasa .
macam mana iman anda hari ni ?
dah solat ? dah baca quran ? dah zikir ? 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

selalu tak dengar orang cakap ,,,
"bosanlah harini"
kadang2 orang tulis kat status FB ,,,
"bosan . harini tak buat ape ape pun . "
   

tipulah kalau tak pernah terbaca atau terdengar .
sebab kadang2 kim pun pernah juga berkata atau tulis begitu before ni . hehee

dan pada bulan puasa nie , sepatutnya perkataan sebegitu tak boleh berada diminda kita .
sebenarnya , sesiapa yang mengatakan dia bosan dalam bulan ini 
adalah antara orang yang rugi serugi ruginya . (berapa byk rugi daa)
sepatutnya pada bulan inilah banyak task yang kita perlu siapkan sebelum ramadhan kali berakhir .
antaranya :
berzikir 
solat sunat
khatam AlQuran
mendengar tazkirah 
menambah ilmu pengetahuan
menyebarkan ilmu 
bersedekah
dan sebagainya .

Rasulullah pernah bersabda :
Barangsiapa mengerjakan ibadat pada bulan Ramadan dengan keimanannya dan ikhlasnya kerana Allah, maka di ampunkan segala dosanya yang telah lalu

so , mengapa masih ada masa bosan kita pada bulan ini ?
jom sama2 kita luangkan masa kita kali nie dengan perkara2 tersebut .
secara automatically kita dapat four in one .
hilangkan kebosanan pun dapat ,
pahala pun dapat .
dosa diampunkan .
iman pun bertambah .
(insyaAllah kalau kita ikhlas)
buka senang nak dapat kot :)

shincan pun pandai jadi  baik --" 

so , ape tunggu lagi , jom hilangkan bosan :D

NOTA KAKI : jadikanlah ramadhan kali ini seperti ramadah yang terakhir buat kita 


*peringatan buat diri sendiri dan rakan2 juga :D*

Thanks for READING . Datang Lagi :)

6 cuit2 manja:

Afiq Angah said...

terima kasih...

shafiqabdshukor said...

Insya ALLAH...

Lia Irdelia said...

nice advice.. :)

Cik tikah said...

Betol betol.. bykn mengajikn kim..

Tihara said...

betul tu, kalau kita cuba baca Al-Quran dan tafsirnya..insya Allah tak bosan..rasa dekat dengan Allah dan Rasul S.A.W yang kita cintai..lebih2 lg di bulan Ramadan ni

Muhammad Adam bin Roslan said...

cuma nak betulkan sikit.. semua task tu perlu dibuat bukan sblum ramadhan berakhir, tapi sebelum ajal tiba.. kita kena kekalkan amalan2 tersebut walaupun bukan pada bulan Ramadhan.. :D