special for you and me ! watch out !

Friday, April 29, 2011

tinggal kenangan


~jam tanganku~
selama setahun lbih ku hidup bersamamu
akhirnye,kau telah pergi jua
eceh! sedih pula ayat nieh
wua! jam nie ROSAK sudah!
hehe~biasa lah jam murah
tapi byk kenangan bersamanya

mase awal2 beli jam nieh,huh! striking sangat. tapi pakai jer la dah terbeli. lame2,rase best pula dengan jam nie. ingt lagi mase first time pakai jam nie kat skola.kawan2 smua tegur.
"najah,striking gler jam kau"
"PKU pakai jam striking kowt,hijau lagi"
haha~ aku hanya mampu ketawa.adik2 pon ade juge ckap2
"kak najah,cantik jam akk,striking!dri jauh da tau 2 kak najah"
pernah juge dengar adik2 cakap mase nk panggil adik2 turun perhimpunan
"eh,akk jam hijau da dtg uh,cepat turun perhimpunan"
jam nie juge lah yg bantu untuk tentukan mase panggil adik2 n rakan pergi perhimpunan or masuk kelas
"adik2~,jom pergi perhimpunan"
"nie dah lewat nie,knp dtg lmbt? laen kali datang awal ye~"
"hey,dah pukul berapa nie,masuk kelas ye~"
haha..lame2 rakan2 kat skolah pon org dh tau jam nie sape punye. kalau tertinggal kat bilik air o masjid ke,haha! dah tau da sape punye. kalau hilang pon senang la..
hmm..jam nie sgt la beri faedah kepadaku. kalau xde jam,mmg x buleh hidup la.wua,,xtau pukul berapa,xboleh nk set jadual kerja kat skolah.x buleh panggil adik2 g perhimpunan awal. haiyoo~ payah tuh.

nie tyme kat PLKN pula. wua! mmg amat berguna sgt! kawan2 company pon bergantung kat jam hijau nie.yelah,mereka x boleh pakai jam,so,jam kim nie juge la yg jd rujukan mereka,hehehe~tpi kat PLKN kim cepatkan 15 minit,hehe~ terkocoh2 kawan2 kalau tgk jam kim nie~ hehe.sorry ye kawan2. untuk kebaikan korg n company juge. hehe~ coz tuh kite slalu awal turun subuh,eceh~ haha! yela2. jam nie juge la yg bg hint nk panggil korg tau
"wira,wirawati pantas!"
"pantas2,terhegeh2 lagi"
"oc2 wirawati kehadapan saya, gerak"
haha~sampai korg naik busan dengar kan! hahah~ sorry la kawan2,kim hanya menjalankan tugas jerk,lpas nie korg dah x dengar dah kan~ aman skit,hehe~

kadang2 bile jmpe adik2 or kawan2 skolah kat luar,hahaha kalau x perasan dri belakang,tgk jam jer dah tau sape nie.ingt lagi tyme g 'jom masuk U'.jumpe ramai adik2 maahad,
"sye nmpk akk dri jauh,tp x pasti,takut salah org,tp bile dapat jam akk,baru btul2 yakin"
haha~sampai mcm 2 skali, haiyoo~terharu nie dik! ngeE~ haha~ jam nie juge lah yg bantu kim bangun pagi tiap2 hari,tgk jam untuk tgk cerita2 kegemaran yg dsiarkan d TV,jam nie juge yg bg hint masuk waktu solat. banyak manfaatnye.

haha~ 2 la pengalaman bersama jam ini,hmm..alamak,,blom beli baru lagi nie,mcm ner hidup lpas nie xde jam~ kene bergantung kat handphone pula la nieh,,haiyaa,haha! xpewlah,,tgk la kalau ade rezeki beli baru..insyaAllah..that all.. thanks~ salam ; )


Thanks for READING . Datang Lagi :)

Thursday, April 28, 2011

matrix!

KEPUTUSAN PENEMPATAN CALON
PROGRAM MATRIKULASI KPM SESI 2011/2012 



Makluman.

  • Anda membuat semakan menggunakan No Kad pengenalan 930311XXXXXX

Tahniah! Anda telah ditawarkan ke Program Matrikulasi,
Kementerian Pelajaran Malaysia
NamaNAJAH HAKIMAH BINTI ABDULLAH
No Kad Pengenalan930311XXXXXX
No MatrikXXXXXXXXXXXX 
Program PengajianPROGRAM SATU TAHUN
KursusM003-PERAKAUNAN
Nama KolejKOLEJ MATRIKULASI SELANGOR 
Tarikh Mendaftar23 MEI 2011  

Sila buat pengesahan terima (1) sebelum mencetak dokumen di bawah.
Bawa SEMUA DOKUMEN pada hari pendaftaran di kolej.
1. Pengesahan Terima Tawaran
2. Surat Tawaran
3. Dokumen Peribadi Pelajar
4. Surat Perjanjian
5. Panduan


Sila Hubungi Talian Bantuan di 03-8884 4083 Bahagian Matrikulasi Kementerian Pelajaran Malaysia (8.30 pagi - 4.30 petang hari bekerja) atau hubungi kolej yang ditawarkan jika ada sebarang kemusykilan.

Sila berhubung terus dengan kolej pengajian tentang urusan pendaftaran dan lain-lain. 


Yuran Pendaftaran.
1. Program Satu Tahun
    - Sains/Teknikal - RM 425.00
    - Perakaunan - RM 375.00

2. Program Dua Tahun
    - RM 425.00 (tahun pertama)
    - RM 215.00 (tahun kedua)

3. Program Satu Tahun di Kolej MARA
    - Sains - RM 480.00
    - Perakaunan - RM 500.00


----------------------------------------------------------------------------------------Alhamdulillah sekian lama menunggu akhirnye dapat juge tawaran sambung blajar ini.haiyaa,,kalo terima ini,duduk selangor lagi la kim nie jawab nye~dapat dekat BANTING.haisyh~haha~ dekat dengan skola adik pula tuh..

hmm,,tp masih lagi menunggu.buat masa ini blum buat keputusan utk pergi matrix ni,ingt nk tunggu UPU dulu.then lpas tu baru buat keputusan.so,kwan2 yg lain,check la matrix hari ini ye! dh kluar nie!

mood: haiyoo~semangatnye nk smbung blajar nie! aha! that all~ salam

Thanks for READING . Datang Lagi :)

Wednesday, April 27, 2011

my first DRIVING class

whoa! x sabar rsenye nk g klas. sekian lame menunggu, akhirnye klas start juge hari ini! yay!~ pagi2 lagi da siap2 bangun nk g klas la nie. tp pagi nie hujan lebat la pulak. mcm manew nie erk agaknye kat sana. pkul 7 nnt ckgu da dtg amik kat rumah. tunggu punyer tunggu,,dlm pkul 7.30 bru ckgu smpai.sesat katenye..heheh~ silap lorong la ckgu!.then ambil kawan2 akademi yg lain. dlm pkul 8.30 juge la kami smpai~.haiyoo,nie da lbih tyme da nie.spatutnye sye blajar dri pkul 8 hingga 10. xpew la..nk buat mcm mane. lagi pon hujan td~

aha! dtg2, g daftar kejap. then jmpe ckgu yg akan mengajar. dapat kereta no 20. alamak,,hari2 puteri (kawan sye) die ckp ckg nie garang. siap pukul2 kaki n tangan kawan sye lagi. alamak,,dah la lelaki..risau la pula. haiyoo,,nasib badan.xpewlah! biar la garang mane pon. aslkan aku belajar!.semangat! 

ok,masuk kereta cikgu ajar 5 perkara. aha! sye ingt lagi mende2 nie:
1.betulkan kedudukan
2.btulkan cermin pandang kanan n kiri + belakang
3.pakai tali pinggan keselamatan
4.free kan gear, start enjin kereta
5.check air, wiper, lampu isyarat kiri kanan, lampu tinggi rendah n hon
hoho~ ckgu ckap kene ingt setiap kali nk bawak kereta!.aha! ye ckgu! sye akan ingt semua ini~

then ckgu bawak pusing2 kat dlm akademi dulu. buat pusingan 8, kawal stering, naik bukit turun bukit,. jge clutch, tekan minyak, tekan brek. bende2 biasa lah mase bawak kereta. hehe~ tapi byk juge la kene marahnye. heh! biasalah first tyme. org baru belajar, berkhayal lagi. huh! salah buat itu,salah buat ini..huh~ sabar jer lah!. dah 2,ckgu.nk bawak kat jalan raya!. alamak~ takutnye...huh!. dah la kat nilai nie byk lori besar2 lalu. wuwuwu~.yaAllah kuatkanlah aku!.jalan punye jalan.so far so good la.cume ade skali 2 sye cuak kat.lampu isyarat merah.termati pula enjin.huh,tyme nie darah ckgu 2 naik.haiyoo,,kene marah lagi~ sabar kim sabar~.sbnrnye cuak kowt.dah la jalan 2 satu lorong je.lampu isyarat tuh da 2 kali tukar kowt.xjalan2 lagi~.mane x cuak.kereta kat blakang byk pula tuh.whoa! menyusahkan org lagi.gelabah la.then lpas tu x de ape2 dah...alhamdulillah.semuanye berjalan lancar.then bile masuk akademi balik, ckgu ajar macam mane nk masuk parking. huh! payah juge nieh! hehe~ baru blajar la katekan. tp kejap ke bljar nie coz mase suntuk, lbih kurg pkul 10.15 baru habis..

hmm..so far ok la. cume satu jer, sye kurg arif dlm kawalan stering lagi. xpe lpas nie sye akan buat lbih baik lagi. insyaAllah. lpas nie klas 1 may, tp x pasti lagi coz tyme tu cuti pekerja, tgk la mcm ner.. hehe~ xsabar rsenye nk klas akan dtg! ngeE~ best3. that all. salam ; )





Thanks for READING . Datang Lagi :)

Friday, April 22, 2011

5 ways to succeed in our life. ;)

1. TIME MANAGEMENT.

*Aspek nie amatlah penting. korg pergi lah mane2 tempat pown, dorunk mesti nak sorunk yang           punctual.xkire lahh korg tu tukang sapu ke, tukang cuci ke, budak ofis ke, despatch ke, or even CIKGU TADIKA sekalipun.hahahaha.so, elemen pertama nie penting amat2 r.







2. THREE STEPS FOWARD


*Kat sini maksudnye mudah je.kite kene mendahului orang len.contoh lah, korg dah tau esok jalan jem, so korg gerak lah lagi awal dari orang len. tulah maksudnye, three steps foward nie.sentiasa mendahului orang len.







3. MENTAL PREPARATION


*Maksudnye kat sini mudah je.kene sentiasa persiapkan diri kita.contohnye, kita tau yang esok ade merentas desa.panas.letey.dehydrated n papelah.so, kuatkan minda kita, persiapkannya.ape yang kite kene sentiasa pegang adalah, "kalau badan kate boleh, tapi minda kita kate x boleh, komfem x boleh punye.TAPI, kalau badan kita cakap x boleh, tapi minda kita cakap boleh, PASTI boleh.(dengan izin-Nya lah)".inilah maksud mental preparation.






4. HOMEWORK

*Kita sume mmg tau en homework tu ape.so, paham2 lah.kat sini maksudnye macam, kene bersedia gak r.contohnya, kalau kite dah tau yang kite akan ade interview esok, so, buatlah homework sket.maksudnye macam, carik info2 pasal interview, gosok baju, kilat kasut, siapkan resume n lain2 r.nie lahh masud homework.persiapan awal gak r kiranya.






5. EXCELLENT IMAGINATION


*Bahasa mudahnya, banyakkan BERANGAN.tp bukan berangan macam MAT JENIN!!berangan lah macam ALEXANDER GRAHAM BELL ke, WRIGHT PHILIPS ke.n sesape jelahh.SEBAB, daripada berangan nie lah kita dapat sesuatu yang baru, idea yang gempak n boleh digunakan untuk memajukan diri sendiri khususnya n negara amnya.







so, sekian saje post ntok kali nie.amalkan r lima prinsip nie.INSYA ALLAH berjaya dalam hidup dunia n akhirat.
kredit to ckgu talib, jurulatih PLKN kami! ngeE~
kredit juge untuk zuLheLmiKaMarudDin...thanks zul!
Thanks for READING . Datang Lagi :)

Thursday, April 21, 2011

ketahuilah~

KATA IMAM AL-GHAZALI :
Yg singkat itu "WAKTU".
Yg menipu itu"DUNIA".
Yg dekat itu"KEMATIAN".
Yg besar itu"HAWA NAFSU".
Yg berat itu"AMANAH"
Yg sulit itu"IKHLAS".
Yg mudah itu "BERBUAT DOSA".
Yg susah itu"SABAR".
Yg sering lupa itu"BERSYUKUR".
Yg mendorong ke neraka itu"LIDAH".
Yg berharga itu"IMAN".
Yg menentramkan hati itu"TEMAN SEJATI".
Yg ditunggu Allah Swt. itu"TAUBAT".
jd mari kite renungkan dan selamat beramal!

Thanks for READING . Datang Lagi :)

Sunday, April 17, 2011

minggu yg busy~

hurmm..lme pula rsenye x post aktiviti harian nieh
skunk nie da terajin post article plak..xtau napew
tp x pew la kite samew2 dapat manfaatkan..

huh! kali nie nk selit pasal diri ini pulak
hurmm...ujung minggu nie busy amat sieh!
kaki nie x leh duduk diam langsung
bejalan jer kejenyer!! ngeEE~

khamis 14 april 2011
hangout ngan dak2 skola rendah kt midvalley
hoho lme x jumpew weyh,,best amat nieh!
selebihnye bace la post lpas2 ye!
tjuk 'hangout with old friend

jumaat 15 april 2011
ikowt abah g keje kat exxon mobile
rse suasana dok pejabat..haha
tetibe rase x sabar nk smbung study nieh
bile la panggilan U nk kuar neh
nk bljr sngguh2,then dpt keje yg baik!
then g PC fair beli lappy! ngeE~
alhamdulillah skunk nie sye da ade lappy baru!
tp simple jew la..jenama dell n merun colour...like it!

sabtu 16 april 2011
hri ini g knduri kawen jew
then g jusco taman maluri ampang
haha~nie first tyme kuar elaun PLKN beli baju wokk!!
mlm 2 g makan kat kedai tok cik
abis 2, jejln kat KL jup,pusing2 pavi..haha
tgk suasana KL tyme malam
nauzubillahminzalik!
ish3,byk mende negative dri positif
tyme 2 muhasabah diri skit~

ahad 17 april 2011
hari g hantar adek2 balik asrama la
mcm bese tiap2 minggu balik wajib
sorunk kat PD sorunk lagi kat banting!
jup lagi baru pegi
tp yg kat banting 2 esok baru anatar skola
coz esok dier adew appointment doktor
lpas appointment baru balik asrama kot!

hoh!2 jew kot tok minggu nieh~
esok ingt nk g klas riding
tp ma ckp soh dok uma jew jge alim
ma n adek nk g hospital
xpew la postpone lagi klas riding!
its okayh! dengar ckp mak aja~
bye!

Thanks for READING . Datang Lagi :)

10 Petanda Dia Jodoh Kita

Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita :

1. BersahajaKekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2. Senang BersamaWalaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3. Terima Kita SeadanyaApapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4. Sentiasa Jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5. Percaya MempercayaiSetiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6. Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7. Memahami Diri KitaBagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8. Tampilkan Kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9. Kata HatiDengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10. Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

kredit to http://lakerz93.blogspot.com/   thanx yoo!

Thanks for READING . Datang Lagi :)

Saturday, April 16, 2011

keIndAHaN maTEmatiK

d sbbkan saya nie seorg yg amat berminat dengan nombor...so,,sye nk share satu post yg agak menrik mengenai nombor...renung2kan dan selamat beramal!
keindahan matematik
1 x 8 + 1 = 9
12 x 8 + 2 = 98
123 x 8 + 3 = 987
1234 x 8 + 4 = 9876
12345 x 8 + 5 = 98765
123456 x 8 + 6 = 987654
1234567 x 8 + 7 = 9876543
12345678 x 8 + 8 = 98765432
123456789 x 8 + 9 = 987654321


1 x 9 + 2 = 11
12 x 9 + 3 = 111
123 x 9 + 4 = 1111
1234 x 9 + 5 = 11111
12345 x 9 + 6 = 111111
123456 x 9 + 7 = 1111111
1234567 x 9 + 8 = 11111111
12345678 x 9 + 9 = 111111111
123456789 x 9 +10= 1111111111

9 x 9 + 7 = 88
98 x 9 + 6 = 888
987 x 9 + 5 = 8888
9876 x 9 + 4 = 88888
98765 x 9 + 3 = 888888
987654 x 9 + 2 = 8888888
9876543 x 9 + 1 = 88888888
98765432 x 9 + 0 = 888888888

Hebatkan?

Dan cuba lihat simetri ini:
1 x 1 = 1
11 x 11 = 121
111 x 111 = 12321
1111 x 1111 = 1234321
11111 x 11111 = 123454321
111111 x 111111 = 12345654321
1111111 x 1111111 = 1234567654321
11111111 x 11111111 = 123456787654321
111111111 x 111111111 = 12345678987654321

Sekarang tengok ini
101% Dari sudut pandangan matematik :
Apakah ia sama dengan 100%?
Adakah ia bermaksud LEBIH dari 100%?
Kita selalu mendengar orang berkata dia beri lebih dari 100%?
Kita selalu dalam situasi di mana seseorang mahukan kita BERIKAN SEPENUHNYA 100%Bagaimana nak MENCAPAI 101%?
Apakah nilai 100% dalam hidup?
Mungkin sedikit formula matematik di bawah boleh membantu mendapatkan jawapannya.

Jika:
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Digambarkan sebagai:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.

Jika:
KERJA KERAS
11 + 5 + 18 + 10 + 1 + 11 + 5 + 18 + 19 + 1= 99%H-A-R-D-W-O-R- K
8+1+18+4+23+15+18+11 = 98%

Dan:
Knowledge
11 +14 +15 +23 + 12+5 +4 +7 + 5 = 96%


Dalam Bahasa Inggeris;
A-T-T-I-T-U-D-E
1+20+20+9+20+21+4+5 = 100%
Sikap diri atau attitude adalah yang utama untuk mencapai 100%.
Jika kita bekerja keras sekalipun tetapi jika tiada attitude masih belum dapat 100% lagi.

Tapi,
hah! yg ni kira sendiri:
LOVE OF ALLAH
SAYANG ALLAH
berapa peratus agak2nye yerk?? hurmmmm begitulah keindahan maatematik yg berakhir dgn persoalan..soo,,marilah kite menambah amalan kite untuk mencapai mata 100% mata! insyaAllah

Thanks for READING . Datang Lagi :)

tujuh kalimat...

post kali ini hndak berkongsi sedikit ilmu dengan para pembace...buat pedoman diri ini dan juge kawan2

sabda Rasulullah S.A.W:
"barang siapa hafal tujuh kalimah,ia dipandang mulia disisi Allah dan malaikat serta diampuni dosa dosanya walau sebanyak buih di laut..."

1.mengucap bismillah pada tiap2 hendak melakukan sesuatu
2.mengucap alhamdulillah pada tiap2 selesai melakukan sesuatu
3.mengucap astagfirllah jika lidah tersilap perkataan yg tidak patut
4.mengucap insyaAllah jika merencanakan berbuat sesuatu di hari esok
5.mengucap la haulawala quwatailla billah jika menghadapi sesuatu x disukai dan xdiingini
6.mengucap innalillahi wainnailaaihi rajiunn jika menghadapi dan menerima musibah
7.mengucap lailahaaillallah muhammadurrasulullah sepanjang siang malam sehingga x terpisah dari lidahnye

marilah kita same2 amalkannye,bukan setakat hafal jer tau!
ketahuilah dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang~
Thanks for READING . Datang Lagi :)

Thursday, April 14, 2011

hangOut with old friends

whoa
skian lame x jumpe rakan2
SEKOLAH KEBANGSAAN BANDAR RINCHING
dan hari ini
lpaslah segala kerinduan
haha! seronok2
tapi x smua yg dpt join
antara yg join:
rayvadee rattanakthada-smk bandar rinching
nur hamizah-smk bandar rinching
hafizah auni-smk khir johari
norasyikin-smk bandar rinching
aqila rosli-smka maahad hamidiah
rafhanah qistina-smk bandar rinching
nurul farhanah-smk tun fatimah
najah hakimah-smka maahad hamidiah
walaupon skola menengah kami x same
kami tetap keluaran SK BANDAR RINCHING

kami smua btolak dri ktm kajang samew2
sampai2 jerk sanew
teman aqila g MPH
hurmmm...byk gak barang qila nk beli
ye lahh,,,org nk fly g oversea!
bestnyew~
then, kami ronda2 stu
shopping skit2
dlm kol 12 baru stop kat kenny rogers
kami lapan org pon mengadekan sesi order mengorder
haha~mcm2 makan la kami pilih
paling x leh blah c farhanah nie
mcm2 dier nk makan
wow! hebat! hahhah~comel jew!
abis makan,apew lagik,smbang la
ckp sal PLKN,pasal smbung blajar,mcm2 la
da puas sembang2
kami pon kutip duit tok bayar
hahah~ pening gak la nk bayar tuh!
lawak jerk!
smua skali RM186++
xleh makan slalu nieh
botak kepala..haha

setelah kutip2 duit n bayar smua
kami smbung balik jalan2
dlm kol 2++,kami gerak ke bowling
haha~ kami 7 org jerk men bowling
c aqila,x abih2 lagi beli barang dier
maen punye maen
jeng jeng jeng
pemenangnye ialah....nurul farhanah!
hahah~ hebat la ko farhanah!
hehe,and apew lagi
sapew menang belanje eskrim!
abis game tuh,kami pon gerak ke mcD berdekatan
c farhanah nie blanje eskrim mcD
thanx farhanah!bkn snang rse duit ko!! hahaha

abis tuh,kami gerak ke KTM mid
tunggu punye tunggu
tren pon smpai n kami bergerak balik
alhamdulillah,segalanya selesai

seronok,gembira,lawak,penat,letih,smua ade
tp yg pling seronoknye ukhuwah antara kami terbina smula
walaupon adew antara kami suda 6tahun tidak bersua
namun,kami tetap sperti dahulu

mizah dengan pemalu+kepoh
dede masih lagi perempuan THAI malaysia terakhir,garang la sgt!
farhanah mcm bese comel2+kebecokannyacume +tinggi skit jerk..hahaha
syikin masih lagi dengan pendiamnye
raf dengan kecomelannye
aqila cool aja
auni relax aja

and the last! thanx 2 all my friends!
sapew yg x dpt join arini,its ok,akan dtg kite wat lagi kayh!
love you all very much
thanx to farhanah coz blnje kami eskrim
thanx to auni coz blnje ak roti
thanx to all!

 dlm tren picxa2 la~

 lunch time~place:kenny rogers

 farhanah,najah,auni

 bowling tyme

 abis suda~ balik2
smua keletihan jerk! haha~

Thanks for READING . Datang Lagi :)

Tuesday, April 12, 2011

lelaki CANTIK DAN wanita GAGAH?

nak tahu dimana Kecantikan Lelaki????

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik adalah:-
1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan.
2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.
3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.
4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.
5) Lelaki yang sentiasa berbaik sangka.
6) Lelaki yang tak pernah putus asa.Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki…

Dan dimana Kegagahan Wanita???

Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah adalah:-
1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.
2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.
3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.
4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.
Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

Sabda Rasulullah SAW:
Sebarkanlah ajaranku walaupun satu ayat
Surah Al-Ahzab : Ayat 71
“Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar.”

Thanks for READING . Datang Lagi :)

Monday, April 11, 2011

sijil LCCI

kepada semua pelajar2 lpasan SPM yg amik subjek akaun
post ini amat berguna untuk menuntut sijil LCCI anda

cara untuk mendapatkan sijil2 ini
sertakan salinan IC, salinan slip peperiksaan dan wang post RM25
anda boleh menggunakan borang dibawah ataupon butir2 sndiri
butir2 sndiri anda adalah seperti berikut:

                                          NAME (name korg ikot ic)
                                          NRIC NO (ic)
                                          ADDRESS (alamat uma tau!)
                                          PHONE NO (mobile and home)
                                          EMAIL (ske hati la nk ltk o x)
                                          SCHOOL NAME (mst ltk coz,sijil tuh akan dhantar ke skola)
                                          YEAR OF SPM (2010)
                                          LCCI GRADE (tgk kat slip SPM korg,kat bawah 2 ade tulis LCCI-?)

grade dier ade 1-6
kat slip 2 juge ade tulis sma ada anda layak atau x dapat sjil LCCI nie
then hantar ke alamat berikut:

                               LCCI International Qualifications (Malaysia) sdn bhd
                                          Suite 11.01,11th floor
                                          Menara Yayasan Selangor 18A,Persiaran Barat
                                          46000 Petaling jaya
                                          Selangor Darul Ehsan

sijil ini akan dihantar ke sekolah masing2
tahun depan baru dapat insyaAllah
untuk pengetahuan semua
td baru jer g LCCI center kat alamat atas 2
macam 2 la pegawai tuh kate kat saya
borang tuh saya ade byk
tp x tau mcm ner nk bg korg
dtg umah la mcm 2
ngeEE~
tp kalo x gne borg pon boleh wat maklumat mcm kat atas 2
tp kene tulis skit la surat permohonan
pape pertanyaan anda boleh berhubung dengan
0376206366(phone)
0376206338(fax)

semoga berjaya!


Thanks for READING . Datang Lagi :)

Sunday, April 10, 2011

maJLis AnugerAH keCEmerLAngaN akadEMIk & GraduAsi 2011

9April2011

mle dengan ucapan perasmian
then hadiah adek2 bkn klas peperiksaan n PMR
seramai 67 org pelajar mendapat 9A dlm PMR
lpas 2 persembahan lagu SATU MALAYSIA
huh! bekas2 pelatih PLKN begitu semangat menyanyikan lagu tersebut
sambil membuat gaya2nye skalik..haha
(lawak jer,,kami paling bising ds2...
ish3,,xmalu btul kite nie kan~)
then barulah acara graduasi kami dmulakan
start dengan pelajar2 STPM
100% lulus dlm STPM
then kami pelajar2 SPM
seramai 28 org plajar dapat straight A
2 org diantaranya mendapat straight A+
18 org pelajar mendapat 10A
14 org pelajar mendapat 9A


selepas segalanye,tiba la mase stunggu2 oleh kami
haha~ amik pic la,,,pose sane,pose sni
myb hari terakhir jmpe kawan2
so,smbang2 sekejap,tnye khabar

alhamdulillah
ucapan jutaan terima kasih
kepada ibu bapa yg melahirkan dan mendidik kami
kepada guru2 yg banyk memberi tunjuk ajar dan dorongan
rakan2 yg byk membantu dan menyokong kami
tidak lpe juge kepada adek2 junior yg memberi sokongan kpd akk2
terima kasih semua yg terlibat secara langsung mahu pon tidak langsung
kerana kamu semua kami mendapat kecemerlangan yg gemilang ini
alhamdulillah teramat sgt kepada Yang Maha Esa
kerana memberi nikmat ini kepada kami
terima kasih semuanye

tpuk2 terima kasih
terima kasih
thank you
shi sher
nandre
syukran
aligator high
Maahad!



 bermula lah acara

 para graduate2 masuk dewan


 my turn now



 thanx a lot ma n dad

 ade2 je Pdot nieh

 my bestie!

 with my classmate! duduk sblah nieh dlm klas~




 dimana saye?

 with eza!


 kami puteri SMKA MAAHAD HAMIDIAH

Thanks for READING . Datang Lagi :)

Wednesday, April 6, 2011

hari ini pulak~ haha

ha! pagi2 pergi klas riding
hari nieh best!
smua latihan untuk test JPJ lpas
tinggal nk hebatkan lagi jak! bkn terror ye! haha
habis dlm pkul 10 macm 2
kene tunggu drebar amik tok balik umah
pergh! lame amat nieh
busan gilak!
seb baik de org temankan
tp dri jauh jer lah..haha
adew plak mcm 2?
merepek jer kim nieh
tunggu punye tunggu
ade la dlm 1jam setengah
hoh! da x tahan
call ma minx tolong amikkan
hurmm..nk dkt pkul 12 jugak la bru dpt balik
YaAllah, sabar jer la
bayangkan 2 jam dok tercongok kat pondok JPJ 2
huh~ assobru minal iman

lpas zohor
kluar ngan kawan2 mak
cik pah,cik leha n cik anis
hohoho,,lunch tyme
punyer la lme crik tmpat makan
nk dekat kol 3 jugak la baru dpt tmpat lunch
lawak2 jer makcik2 nieh..haha
nk carik tmpat lunch pon ade dlm sejam
kami makan kat 'skincan restoran'
menu ikan bakar
hoh,kene plak tunggu setengah jam
haha! tunggu lagik! adoyyy..sabar jer la
dah la x makan dri pagi nieh
pagi pon ade la usik roti sekeping wat alas prut
haahhaha,xbg makan kowt!
tunggu punyer tunggu
akhirnye smpai gak!
alhamdulillah
bace doa n makan!
yumyumyum yummy
xde la sedap mane
tp,lapar punye pasal sedap ajer lah..haha

dlm kol 4 lbih
smpai kat maahad
carik adek2 kadet polis
skali kat dataran asrama upenye
kuar kete,jmpe cikgu
pergh!! adek2 jerit2 "kak najah"
hahhaha,mcm artis plak! haha
perasan la najah nieh...kihkihkih
skali skala~
xsempat nk tgk kawad skali hujan la plak
pindah tmpat g masuk klas
dorunk bincang pasal formasi

smentara 2 g la jalan2 skola jup
tgk adek2 kadet polis laen tgh update softboard
pergh!!~ da cntik giler kadet polis punye
mesti menang la softboard terbaik taun nie
hahaha! bgus2,kekalkan kemenangan taun2 lalu ye!
kami sntiasa menyokong adek2 kadet polis

dengar azan asar jak
g masuk masjid
lagi skali terima smbutan hangat dri adek2
hahaha~ hulur tangan jak!
kehkehkeh
sementara nk tunggu turn telekong
sembang ngan istijhad
menti sye!
skunk da form 4 suda
agak baik dgn dier
dier slalu kongsi masalah
n yg pling sye bangge ialah...
dier suda menjdi badar skarg!
sangat membanggakan
adek2 didik sye (cewah!)
adek2 yg lain pon dri yg bermasalah sudah menjadi yg pling hebat d s2
wuahhhhhh,,,,gembira gilak rasenye
sayang adek2 smua!
thanx coz mempraktikkan ape yg akk ckp yerk!
terharu amat nieh!

then jumpe adek2 f5 plak
skunk nieh da gantikan tmpat2 kami
hoh! nie lagi hebat
gang bergusip n kongsi prob
hohoh...mcm2 cerita adew
citew pasal PLKN
haha! sgt bangga la ngan KEMSIS
terbaikkkk punyer
pling x leh tahan..trademark uhh
dorunk ingt lagi jam hijau kim nieh!
sgt terharu ngan kamoo smua!!~
rndu kamoo smua!

adek2 kadet polis dapat giliran padang kawad pkul 5.30ptg
so,,lpas solat tuh tgk jup adek2 kawad
hurmmm masih perlu dperbaiki
smbil2 tgk tuh
kalo jmpe adek2 laen
haru la sye! haha
kene serbu!
lawak jak..
tp sgt terharu n gmbira la mereka masih mesra sprti dulu
sprti di skola dulu

time kasih adek2
esok akk g skola lagi yerk
ade raptai graduasi kan
tunggu akk esok..haha
tp x leh la tgk tok kawad yerk
thanx korg ingt akk tok ajar korg
tp maaflah
akk da lpe step polis mcm ner
PLKN punye laen..hehe
sorry yerk dek

sblom balik
bagi la skit tips n nasihat kat adek2
ckgu2 minx tolong tgk2kan adek2
sorry ckgu
da last2 minit nieh,sye x boleh
sye mampu tok berdoa yg terbaik jak
adek2 pon jgn maen2 ye!
berusaha~

then,abah smpai
kim pon bertolak pulang

alhamdulillah
segalanye okayh hari nieh
walaupon byk dugaan awal2 hari
tp akhirnye sgt gembira n terharu!
thanx smua!
all the best yea!
tok kadet2 lain pon!
smoga berjaya!


g skola td,,teringt plak mase kawad skola dulu
upload pic skit...hehe~ hanye tinggal kenangan~
perbarisan penutup kem negeri 2009
hadiah kami??
we are the best...IPD KAJANG
stadium kajang
kawad skola 2008 (first tyme jadi ketua platun)

 hoh! knpe sye membelakangkan camera..wuwuw

 trak kenangan

 kami wakil SMKA Maahad hamidiah kem 2009

 kem daerah 2009

yay! habis suda!



Thanks for READING . Datang Lagi :)